Ultrahangos lab-scanneles egeszsegugyi biztositas nelkul

Jol hangzik igaz ?

  Az egesz a repulon kezdodott. 10 ora egy helyben ules. Bal labam viszeres, szoval ez az ulo-pozicio, es foleg igy, szinte mozdulatlanul a leheto legrosszabb. Ahogy megerkeztunk, ereztem is, hogy baj van. Fajt a labam. Eleinte csak fajt, utana aztan szepen bevorosodott, begyulladt, feldagadt, es nem fajt, hanem kuuurvara fajt 🙂 kibirtam … mert vegulis a fajdalom az csak egy fajdalom… de  a helyzet romlott, addig addig, hogy Tim rabeszelt, menjunk mar el egy orvoshoz.. amugy is van biztositasom, az elmeletileg nem is tudom … asszem 10.000 euro-ig mindent kene fedezzen. Na jo na.. beadom a derekam, es elkocsikazunk a klinikara.

   Kedves, kerekded formaju afro-amerikai noszemely rammosolyog, mint amugy minden mas amerikai, megkerdi, hogy vagyok… ez kicsit furcsa – eltekintve az idiota berogzott szokasuktol – adva leven a helyzet, hogy en eppen klinikara jottem biztos azert, mert kuurvara jol erzem magam… szoval mosolyogtam en is, es valaszoltam, hogy nagyon jol… elkerte a biztositasomat. En odaadtam. Es akkor jott a mar megszokott psilogas, az elhomalyosodo tekintet… Tim rakerdezett:

– Van valami baj, nem tudja mi az, nem latott meg ilyet?

– Nem.

– Az egy nemzetkozi egeszsegugyi biztositas…

Ezzel nem is lett volna gond, de az en biztositasom szamai nem igazan talaltak azokkal a mezocskekkel amiket o ki kellett volna toltson… es ez egy megoldhatatlan problemat generalt. Hivott egy masik holgyet, azzal meg egyszer vegigbongesztek a dolgokat, ugyancsak nem tudtak zoldagra vergodni, es akkor hivtak a harmadik holgyet.. es hosszas tanacskozas utan ez a harmadik kijott hozzam a varoterembe:

– Semmi gond, a biztositasaval nem foglalkozunk, nem tudjuk mit kell csinalni vele, de itt kifizetik amit kell, odaadjuk a papirokat, es utana majd elintezik a biztositoval.

 Na itt mar kezdett santitani a dolog. Szoval en fizessem csak szepen ki a dolgokat, es utana csinaljak amit tudok. Vegyem fel a kapcsolatot a biztositoval, kuldjem, vigyem, hozzam.. stb stb , azt hiszem Romaniaban mindannyian tudjuk, mit jelent a mi muveszi szintre emelt birokraciankon kereztulharcolni egy ilyen muveletet. Egymasra neztunk Timmel, es valaszoltunk, hogy “persze, semmi gond”… es azt hiszem magunkban mindketten szitkozodtunk, es en kezdtem szamolgatni, honnan fogom majd elokaparni a penzt… es Tim nem tudom pontosan mire gondolhatott. Kitoltottem 3 hosszu hosszu papirt mindenfele hulye kerdessel. Egy ido utan behivtak. Az aszisztensno kedves volt, viccelodott, feldobta kicsit a hangulatom. Ideges is voltam, be is voltam elegge szarva az ereim miatt is – mert siman lehet trombozis, es akkor operacio, es akkor elbasztam – illetve a penz miatt is.. mert szerintem Amerikaban egy sima vizsgalat is draga… aztan meg egy ilyen ultrahangos vizsgalat, ami Romaniaban is kuurva draga volt… szoval nem is akartm erre gondolni.

   Megmertek a vernyomasom, a homersekletem, a sulyom, a pulzusom… es elkezdtek mindefele hulye kerdest feltenni… addig addig, amig rajottem, hogy az aszisztensno tulajdonkeppen ki akarja deriteni, hogy mi baja a labamnak, miert faj.

– Tudom pontosan mi a baja a labamnak, nem azert jottem ide… hanem azert hogy adjanak valamit, hogy jojjon helyre, es ne fajjon. Megmutattam neki a labam… azonnal el is ment az orvos utan, engem pedig kivittek egy masik varoterembe. Kozben elolvastuk a biztositast, es ott irta, hogy fel kell hivni egy szamot, es ott majd elmeselik, hogyan kell eljarni, es mit kell csinalni, hogy minden rendben legyen. Ausztriai-i szam. Felhivjuk. Romanul valaszolnak. Beszelgetek a csajjal. Par kerdes utan ki is derult, hogy O tulajdonkeppen csak az ejszakai valtas, es nem tudja egeszen pontosan mi is a dorges… de megprobal segiteni. Elmondom neki mi a gond, es hogy baj van a labammal, es hogy viszeres, es hogy voltam mar egyszer mutve…

– Hmmm… ha viszer, es foleg ha mar volt is mutve az kronikus betegsegnek szamit, es azt nem allja a biztosito… szoval azt on kell majd kifizesse. De persze nem vagyok egeszen biztos, de majd telefonaljon be holnap, es itt lesznek a kollegaim, es majd megkerdezheti toluk.

… hubazzeg. ha ez igaz.. es nem allja a biztosito, az kuurvara jo mulatsag lesz. Szerintem az osszeg minimum 2000 – 3000 dollar korul mozog majd … egymasra neztunk Tim-el, es nem is akarom tudni, mire gondolhatott akkor. Szoval most mar megyunk elore, megvizsgaltatjuk, legalabb tudjunk egy dolgot, aztan mennyi lesz, annyi lesz, valahogy csak lesz. 

  Megerkezik az orvos. Nagyon szimpatikus, veteran. Harcolt, repulot vezetett, es nem tudom pontosan mi tortent vele, valami serules, es akkor jott ide dolgozni… elbeszelgetunk, o is viccelt, latszott rajta, hogy europaban nott fel 🙂 🙂 :)… megnezi a labam, es szol, hogy megy is keszitse elo az ultrahangos scannert. Lassuk van-e ver-rog. Elment. Vartam tovabb. Utanam jott egy masik orvosno, aki ismet szivelyesne megkerdezte, hogy vagyok( persze ez csak az a standard amerikai kerdes ), hat en aszontam neki, hogy “jo kerdes, kiindulva abbol, hogy klinikara jottem, nem, kurvara nem vagyok jol.” – kicsit csodalkozott a valaszon, O inkabb egy szeles, kedves, kirakat-mosolyra vart, es hogy jo hamgosan visszavalaszoljam, hogy I’m GREAT, How are you?…. atvitt egy kis helysegbe, es adott nekem egy rovidnadragot, hogy oltozzek at, es magamra hagyott. Atoltoztem, es utana mentem a scanner-szobaba. Fel oran keresztul scannelte, nezegette a kepernyon az ereimet, vegig nezte a labam fentrol egesz le… es kozben folyamatosan, rosszalloan csovalta a fejet…

– Valami nagy gond van ? – kerdem en.

– Majd az orvos megnezi az eredmenyt, es majd O valaszol.

Ezt megkisereltem vagy 3 szor, de nem jartam nagyobb sikerrel. Szoval a no arcabol itelve, nem rozsas a helyzet, foleg hogy akkor csovalta legjobban a fejet, amikor odaert ahol nekem a legjobban fajt…

   Befejeztuk, atoltozok, kimegyek a varoterembe. Rovid varas utan jon az orvos, es behiv.

– Van egy jo es egy rossz hirem. A jo hir az az, hogy megvannak az eredmenyek…

… hubazzeg… akkor ez kurva jo lesz, ha ez a jo hir… gondoltam magamban. Es akkor elmeseli az orvos mi is a helyzet tulajdonkeppen.

– Ver-rog az van. Szoval trombozis. Ami jo az az, hogy nem egy belso venaban, hanem egy kulso venaban, szoval kell szedni valami orvossagot, ami kicsit higitja a vert, es kell pihentetni, es meleg borogatas, es par nap alatt elmulik.

– reszemrol csend es pislogas… amugy assze nagyon szimpatikus lehettem az orvosnak, mert kurvara segitokesz volt

   – Hogy ne komplikaljam tul a helyzetet, es ne kelljem most gyogyszertarba mennie es csomo penzt orvossagokra kolteni, adok onnek 10 napra “sample” orvossagokat, mert van nekem itt a klinikan, es akkor nem is kerul semmibe.

  Huuu.. na ez igen. Ez mar egy jo hir… csak lassuk mi lesz a penzzel. Kimegyunk, beszelek meg egyszer az orvossal, elmondom mi a helyzet a pairokkal, es hogy el kell majd faxolni a diagnozisat egy szamra stb stb stb. Ismet segitokesz volt.

– amit megtehetek onert az az, hogy a maximalis arengedmenyt adom, hogy a lehet legkevesebbe kerulhon, es minel kevesebb gondjuk legyen.

  Nnna ez is jo hir… de ha vajon nem-e azert akarja leengedni, mert amugy kuurvara sok lenne ?!?! Szoval ismet egymasra neztunk, es pislogtunk… Kimegyunk a varoterembe, es megvarjuk, amig a kerekded holgy szolit. Odamegyunk, es varjuk az iteletet. A fejemben 2000 – 3000 vagy ennel nagyobb szamok kavarogtak. Rank nez a holgy, es a kovetkezot mondja…

– Fifty dollars, and forty cents.

   Es ismet kettot pislogtunk Tim-el. Ez nem lehet.. itt valami nem jo. De tentyleg annyi volt. Kifizettem, es elmentunk, es azota sem gyozok csodalkozni, mi a fenet csinalhatott az az orvos, hogy ennyire le tudta tornaszni az egesz mulatsagnak az arat. Szoval elkepeszto.

 

   Na ez is egy elmeny volt.

~ by fulopmihaly on April 1, 2009.

One Response to “Ultrahangos lab-scanneles egeszsegugyi biztositas nelkul”

  1. =)) ez az egyik legfaszább történet amit eddig olvastam :))

    “you seem like nice guy… for you 50 dollars :D”

    Szuper!

Leave a Reply

 
